Održana IV konferencija „0% tolerancije na nasilje u školama“

Datum objave: 24.05.2017

Ministarstvo prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K je danas, 24. 5. 2017. godine, u prostorijama Centra za kulturu Mostar, organiziralo IV konferenciju „0% tolerancije na nasilje u školama“.



IV konferencija je posvećena predstavljanju rezultata Akcionog plana prevencije nasilja i maloljetničke delikvencije u osnovnim i srednjim školama u školskoj 2016./2017. godini, koji je Ministarstvo prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K izradilo i realiziralo u suradnji s partnerskim nevladinim organizacijama -TPO Fondacija iz Sarajeva, Snaga mladih iz Mostara, Centar za ljudska prava iz Mostara, Udruženje Altruist Mostar, Genesis Project iz Banja Luke, SOS Porodični centar Mostar, Global Analitika iz Sarajeva i Pedagoškim zavodom i Zavodom za školstvo, s ciljem planskog, svrhovitog i sistematičnog zajedničkog preventivnog djelovanja u osnovnim i srednjim školama. Naime, u toku školske 2016./17. godine 9 organizacija je ponudilo programe koji su obuhvaćali različite ciljne grupe i teme vezane za prevenciju nasilja i kreiranje pozitivne školske klime.

Ministar prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K, dr. sc. Rašid Hadžović, je u ime Ministarstva izrazio zahvalnost svim partnerima u projektu, kao i sudionicima u realizaciji projektnih aktivnosti:

„Naš cilj jeste - poticanje socijalnog i emocionalnog razvoja učenika, osnaživanje roditelja i porodice, jačanje kapaciteta profesionalaca u obrazovanju u prevenciji, identifikacija i odgovor na slučajeve nasilja u školama, promoviranje zdravih životnih stilova među djecom i mladima, kao i primjena alternativnih mjera u postupanju sa djecom i maloljetnicima u riziku i kontaktu/sukobu sa zakonom. Jedan od očekivanih rezultata je i kreiranje modela saradnje Ministarstva obrazovanja, nevladinih organizacija, škola, drugih ustanova i institucija kojim će, na najbolji način, biti upotrijebljeni kapaciteti, resursi, znanja i iskustva svih učesnika. Kao što je ovo Ministarstvo 2012. donijelo Protokol o postupanju u slučajevima nasilja u školama, a  2013. godini Međuinstitucionalni protokol, koji su, kao zvanične dokumente preuzela Ministarstava obrazovanja iz nekoliko drugih kantona, tako želimo da i u ovom segmentu, sinergijskog djelovanja, ponudimo model te ponovo budemo jedan od lidera u ovoj oblasti.“

Ministar Hadžović je također naglasio kako bez sistemskog pristupa problemu nasilja, a posebno aktivnom i intenzivnom programu prevencije, kao i bez zajedničkog rada svih bitnih aktera društva – od obitelji, škole, obrazovnih vlasti pa do psiholoških, socijalnih i drugih službi podrške, teško možemo imati kvalitetne rezultate, te da zajedničkim radom možemo intenzivirati prevenciju i suzbijanje nasilja, ali i iznaći rješenja koja će nadograditi i unaprijediti postojeće aktivnosti na prevenciji ovog ozbiljnog problema među djecom i mladima.

Sve aktivnosti realizirane u sklopu Akcionog plana na konferenciji su predstavili sami sudionici, odnosno predstavnici radionica koje su aktivnosti sprovodili u školama, kao i učenici, roditelji, pedagozi i nastavnici osnovnih i srednjih škola. Snaga mladih iz Mostara je realizirala projekat „Inicijativa mladića – promoviranje zdravijih životnih stilova među mladima u Bosni i Hercegovini osporavanjem rodnih stereotipa,  ispred koje se prisutnima obratio Sandro Jovanović, predstavivši realizirane aktivnosti u školama s područja HNK, i to u Srednjoj građevinskoj školi, Srednjoj strojarskoj školi Fausta Vrančića, Srednjoj turističko-ugostiteljskoj školi, Gimnaziji fra Grge Martića, Srednjoj ekonomskoj školi Joze Martinovića, Srednjoj ekonomskoj i ugostiteljsko-turističkoj školi, te u Drugoj gimnaziji i Gimnaziji Mostar. 

Genesis Project iz Banja Luke je realizirao aktivnosti u sklopu projekta „Jačanje kapaciteta profesionalaca u obrazovanju i prevenciji, identifikaciji i odgovoru na slučajeve nasilja u osnovnim školama“, u dvije škole na području HNK - O. Š. Omer Maksumić Podvelež i O. Š. Bartola Kašića, a realizirane aktivnosti je predstavila Sanja Drmać, pedagoginja O.Š. Bartola Kašića. Drmać je naglasila važnost ovog projekta za buduće aktivnosti u prevenciji nasilnog ponašanja među učenicima, jer je već oformljen školski tim za prevenciju nasilja, prema UNICEF-ovoj terminologiji, gdje učenik učeniku prenosi znanja o nasilju, koji su najčešći oblici, kako ih prepoznati, te kako reagirati i spriječiti vidove nasilnog ponašanja kroz vještine dobre komunikacije i afirmativne poruke.

Izuzetno značajna tema kojoj je posvećena pažnja je i Zaštita djece i mladih od zlostavljanja na internetu, što je bio i naziv projekta organizacije Global Analitika iz Sarajeva, a aktivnosti je realizirala u VI Osnovnoj školi, O. Š. Cim, Srednjoj građevinskoj školi Jurja Dalmatinca Mostar, te Srednjoj školi Konjic.

Protokol o postupanju u slučajevima nasilja u školama koje je Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta donijelo 2012. godine, podrazumijevao je i formiranje koordinacijskih timova u školama. Edukaciju članova iz koordinacijskih timova preuzeo je na sebe Centar za psihološku podršku Sensus iz Mostara, u saradnji sa IN fondacijom iz Banja Luke, koji je planiranu edukaciju u sklopu projekta „Program prevencije vršnjačkog nasilja u prigradskim naseljima Grada Mostara“ realizirao u 4 škole u prigradskim naseljima grada Mostara – O. Š. Bijelo Polje, O.Š. Ilići, O.Š. Gnojnice, O.Š. Blagaj. Rezultate projektnih aktivnosti je prisutnima predstavila Alenka Čolaković – Avdić, pedagoginja O. Š. Gnojnice. „Kroz testiranje koje je provedeno u okviru projekta, došlo se do zaključka da učenici koji učestvuju u programu pokazuju manje simptoma stresa i anksioznosti, manje problema u ponašanju, bolju mogućnost održavanja pažnje i koncentracija, a do najvećeg poboljšanja je došlo u odnosu s vršnjacima, gdje više od 30% učenika procjenjuje da su njihove socijalne vještine poboljšane.“ Pored rada sa učenicima, Program je podrazumijevao i druge aspekte – rad sa nastavnim kadrom i roditeljima, gdje su kroz treninge obučavani kako prepoznati nasilje, te kako intervenirati sukladno Protokolu o postupanju u slučajevima nasilja, kao i kako stvarati pozitivnu školsku atmosferu kao preventivni mehanizam.

Sve dosadašnje aktivnosti koje Ministarstvo planira i realizira u oblasti prevencije, od donošenja Protokola 2012, pa do ovogodišnjeg Projekta, ima za cilj da doprinese stvaranju sigurne i kvalitetne školske klime. Ključni akteri u kreiranju takve školske klime su nastavno i stručno osoblje. Zato je jedna od vrlo značajnih aktivnosti na ovom Projektu posvećena upravo njima kroz program TPO Fondacije iz Sarajeva kroz implementaciju projekta „Prevencija i smanjenje vršnjačkog i rodno zasnovanog nasilja u školi“ koji je realiziran kroz projektne aktivnosti u sljedećim školama: O. Š. Antun Branko Šimić, O.Š. Ivana Gundulića, O.Š. Ilići O.Š. Mustafa Ejubović Šejh-Jujo, O.Š. Zalik, IV osnovnoj školi, Trećoj osnovnoj školi, O. Š. Ilije Jakovljevića i O. Š. Gnojnice i O. Š. Blagaj. O zaštiti mentalnog zdravlja i metodama upravljanja stresom kod nastavnika govorila je i direktorica Pedagoškog zavoda, Sabaheta Bijedić, kao i pedagozi Mirza Trbonja i Andrea Jevrić. Ispred Pedagoškog zavoda Mostar, Sabaheta Bijedić je čestitala svim akterima na uloženim naporima i na postignutim rezultatima u zajedničkom cilju borbe protiv agresivnog ponašanja, a s ciljem kreiranja škola koje će predstavljati jedno sigurno i pozitivno okruženje za učenike.

„Ono što je vrlo bitno u cijelom ovom procesu je jačati kompetencije i učenika i nastavnika, kako bi se bilo koji oblik nasilje spriječio, u čemu će oba Zavoda vrlo rado pružiti svoju kontinuiranu podršku. Da bi se kapaciteti dovoljno razvijali, potrebno je tome posvetiti pažnju već na fakultetima i studijskim programima obrazovanja i obučavanja budućih prosvjetnih radnika…Ove radionice su osmišljene kako bi nas osvijestili o tome da reagujemo na probleme pravovremeno, te riješili negativne oblike ponašanja, a samim tim doprinijeli kreiranju jedne pozitivne školske klime.“

Prisutnima se također obratila i Monja Šuta – Hubert, programska koordinatorica za TPO fondaciju, koja je istaknula važnost ciljanog djelovanja na jačanje školske zajednice, lokalnih ljudskih resursa za budući razvoj podrške radnicima u školama, kroz jačanje kompetencija nastavnika.

Predstavnici organizacija koji su realizovati projektne aktivnosti su, ovom prilikom,  predstavnicima škola sudionica uručili zahvalnice za pomoć pri uspješno realiziranju projektnih aktivnosti.

Galerija

copper hair extensions uk ancient chinese secret hair growth korean human hair wigs wig installation london people getting extensions hair wigs uk lavender kanekalon braiding hair stores that sell wigs near me hair wigs uk ombre brazilian hair weave the hair lounge london grays hair extensions
Projekti