Od 26.9. do 30.9. 2016. godine realizirana je obuka budućih trenera i facilitatora u okviru Programa osnaživanja obitelji koju provodi United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC), uz potporu Ministarstva prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ, Federalnog ministarstva prosvjete i znanosti i Ministarstva sigurnosti BiH.
Predstavnici – (tri osobe ), pedagoginje i dvije nastavnice iz četiri osnovne škole sa području Grada Mostara OŠ Ilići, OŠ Blagaj, IV osnovna škola i OŠ Ivana Gundulića u okviru Programa osnaživanja obitelji imale su priliku steći vještine koje ce im pomoći u provođenju ovog Programa u osnovnim školama.
Program se bavi mladima uzrasta od 10-14 godina.Roditelji i mladi uče zajedno.Koristi se video-materijal sa sekvencama iz života roditelja i djece uzrasta 10-14 godina.Zabavan, interaktivan, sa zanimljivim igricama edukativnog karaktera.
Program se u školama odvija na slijedeći način:
Provođenje ovog programa u školama jača suradnju roditelja i škole, doprinosi pozitivnijem odnosu između djece i roditelja (vještine komunikacija, njegovanje obiteljskih vrijednosti - obitelj koja pruža podršku)
Realna očekivanja od mladih – realni zahtjevi
Adekvatna kontrola ponašanja mladih, pravila
Jasna očekivanja roditelja u vezi upotrebe PAS
Teme koje se tokom realizacije ovog programa namjenjene roditeljima su:
Ljubav i granice
Teme koje se tokom realizacije ovog programa namjenjene učenicima su:
Snovi i ciljevi
Na zajedničkim radionicama roditelji i mladi imaju priliku da nauče kako:
Brojne evaluacije provođenja ovog programa su pokazale izuzetno dobre efekte.
S tim u vezi, mnogi roditelji, koji su bili uključeni u Program su između ostalog kazali:
„naucio sam da slušam svoje dijete i prepoznajem osjećanja”
“da ne kritikujem svoje dijete kada sam bijesn/a“
“ da je moguće uvesti pravila , a da sve to uradim pokazujući ljubav djetetu”
“ da se sjetim da pokažem ljubav i da slušam sa uvažavanjem svoje dijete”
“ da ne podrazumijevam ljubav, a govorim samo o granicama.
Mladi su, nakon sto su bili ukljuceni u Program istakli slijedeće:
“ naučio/la da izađem na kraj sa pritiskom prijatelja”
“ da i roditelji imaju stres”
“ kako da razgovaram sa roditeljima”
“ kako da riješavam probleme”
“ da radimo zajedno”
“pravila pomažu da ne upadnemo u problem ”
“ roditelji me vole iako postavljaju granice”