Prezentirane Smjernice za procjenu inkluzivnog razvoja škola u okviru razvojnog planiranja i samovrednovanja rada škola

Datum objave: 03.04.2019

Danas, 3. travnja 2019. godine u hotelu „Mostar“ održana ja prezentacija Smjernica za procjenu inkluzivnog razvoja škola u okviru razvojnog planiranja i samovrednovanja rada škola, u organizaciji OSCE-a. Prisutnima se su obratili ministar prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K, dr. sc. Rašid Hadžović, iz Glavnog ureda Misije OSCE-a Sarajevo- službenica za obrazovanje, Tatjana Dragić, iz resornog Ministarstva, viša stručna suradnica za mlade, Azemina Gubeljić, predstavnice Pedagoškog zavoda i Zavoda za školstvo, Enisa Gološ i Lidija Jerković, te predstavnice iz JU „IV osnovne škola“, „Gimnazije Mostar“ i JU Srednje građevinske škole Mostar.



Ministarstvo, Pedagoški zavod i Zavod za školstvo su usuglasili da će raditi na provedbi prioriteta u školama, a neki od najznačajnijih su– veliki broj izostanaka i usuglašavanje kriterija ocjenjivanja, kako bi uvidjeli konkretne beneficije od razvojnog planiranja. Procesom finalizacije Smjernica provedeno je njihovo testiranje u četiri škole na području HNŽ-K: O.Š. Ivana Gundulića, IV O.Š. Mostar, Srednja građevinska škola Mostar i Gimnazija Mostar.

Na današnjem događaju su prezentirani  dosadašnji rezultati i iskustva iz pilotiranja Smjernica za procjenu inkluzivnog razvoja škola u navedenim školama, te predstavljeni budući koraci kojima će se utjecati na poboljšanje odgojno–obrazovnog sustava.  

Ministar Hadžović se zahvalio Misiji OSCE-a u BiH na kvalitetnoj dugogodišnjoj suradnji kroz ovaj i kao i mnoge druge projekte, te naglasio značaj samovrednovanja svih aktivnosti i projekata. „Ako radimo određene aktivnosti, inovacije, projekte i sl. onda to mora proći samovrednovanje, kao i sami rad institucija. U tom pravcu smo  radili na smjernicama i putokazima, tj. kako na najlakši način uraditi samovrednovanje. Također, analizirali smo i izostanke učenika, uzroke i posljedice istog, te sproveli istraživanje koje je obuhvatilo 436.526 odgovora učenika u osnovnim i srednjih školama u HNK. Nakon određenih analiza zaključili smo da je potrebno uključiti sve aktere, resorno Ministarstvo, zavode, škole, roditelje i naravno učenike i uvažiti njihova mišljenja, te raditi na tome da izvođenje nastave bude što inovativnije i zanimljivije što bi u konačnici značajno utjecalo na smanjenje izostanaka. Još jedna bitna stavka u svim školama jeste ujednačenje kriterija ocjenjivanja na području HNK“, kazao je ministar Hadžović.

U narednom periodu škole će nastaviti razvojno planiranje primjenom Indeksa inkluzivnosti, a Ministarstvo, Zavod za školstvo Mostar i Pedagoški zavod Mostar nastavljaju pratiti i izvještavati o provedbi.

Galerija

copper hair extensions uk ancient chinese secret hair growth korean human hair wigs wig installation london people getting extensions hair wigs uk lavender kanekalon braiding hair stores that sell wigs near me hair wigs uk ombre brazilian hair weave the hair lounge london grays hair extensions
Projekti