U ponedeljak, 19. veljače 2018. godine, ministar prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K dr.sc. Rašid Hadžović, te stručna savjetnica za predškolsko i inkluzivno obrazovanje mr.sc. Nefiza Dautović su održali sastanak sa projektnom menadžericom Tatjanom Slijepčević i projektnom koordinatoricom Sanjom Handžar projekta „Unaprjeđenje osnovnog učenja i obrazovanja u BiH“ tokom kojeg su razgovarali o komponentama projekta- STEM (Science, technology, engineering and mathematics) i PPDM (pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičko obrazovanje)
Ministar se koordinatorici i menadžerici projekta zahvalio na partnerstvu i pomoći u organiziranju obuke „Promocija postignuća u oblasti implementacije ishoda učenja u jezičko- komunikacijskom području“ i odličnim rezultatima, te uručio Zahvalnicu ispred Ministarstva.
Ministar i gošće su razgovarali o predškolskom obrazovanju i projektnom prijedlogu obaveznih 150 sati predškolskog odgoja i obrazovanja u nastavi. Koordinatorica i menadžerica projekata su kontantovale da su djeca koja prođu kroz 150 sati predškolske nastave dosta spremnija za nastavu od djece koja istu nisu prošla.
Tema dnevnog reda sastanka su bile komponente iznad navedenog projekta- STEM i PPDM. Cilj STEM-a je da unaprijedi ishode učenja u području prirodnih znanosti. Nastavni plan i program za STEM kompetencije je zasnovan na zajedničkoj jezgri nastavnih planova i programa definiranih na ishodima, za sve predmete od prvog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole koji pripadaju STEM predmetima, od matematike, prirode i društva, biologije, hemije, fizike, informatike.
Projektna koordinatorica Sanja Handžar i Projektna menadžerica Sanja Slijepčević su iskazale značaj STEM projekta koji je baziran na logičko učenje, te stjecanje funkcionalnog znanja kroz praktično učenje, a ne samo na teoriju, što trenutno prevladava u nastavi. Ono što je bitno jeste da niko neće izgubiti normu, sadržaj se neće mijenjati, a ponudit će se novi pristup nastavi, više usmjeren na funkcionalno znanje a ne na pamćenje činjenica. Ovo je jedinstven projekt na razini cijele BIH i prilika za učešće svih škola.
STEM se satoji od nekolike faze: 1. Izrada nastavnog plana i programa za razvoj STEM vjestina baziranog na Zajednickoj jezgri nastavnih planova i programa; 2. Izrada Smjernica za provedbu; 3. Izrada Prirucnika za trening nastavnika i nastavnica; 4. Pilotiranje.
Ova komponenta projekta će biti završena sa opsežnom edukacijom nastavnika prirodnih znanosti, tj. obukom 25 profesionalaca, trenera iz cijele BIH, a u narednoj fazi provedbe broj trenera bi se povećao. Navedeni mentori bi educirali nastavno osoblje u školma, što bi im kroz taj proces omogućilo mentore. Već od listopada 2018. godine, s novom fazom projekta se priprema koncept bilježaka za određeni broj pilot škola u HNŽ-K, (vjerojatno dvije skole, jedna osnovna, jedna srednja škola). Od strane škola je potrebna vrsta obaveze i interesa, kao i pouzdani partneri. U sklopu postojećeg projekta postoji niz načina na koje se STEM moze implementirati. Moguće je prvenstveno krenuti sa STEM satom, tjednom ili mjesecom, također mogu se spojiti samo 2 predmeta. Bitna je suradnja nastavnika i suradnja djece. Kroz projekt škole bi dobile najnoviju opremu, robotiku, laboratoriiju, i sl. Povezani paket, bi se povezao sa tvrtkama i tržištem rada, te organizaciju sajmova, kroz koje bi djeca prolazila stručne prakse u tvrtkama poput Microsofta i sl. Također, cilj je opremiti i određeni broj tehnoloških parkova poput Intere, Sparka i sl., u cilju da projekat postane dio formalnog obrazovanja, tj. uvesti STEM u sustav.
Također, prisutni su razgovarali o komponenti projekta PPDM (pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičko obrazovanje) koja se sastoji od nekoliko faza: 1. Izrada nacrta Standarda za pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičko obrazovanje na univerzitetima u BiH; 2. Priprema Operativnih smjernica za PPDM obrazovanje na sveučilištima i univerzitetima u BiH; 3. Priprema Priručnika za univerzitetske profesore.
Ministar je izrazio potporu ovom projektu i sličnim projektima, te naglasio važnost educiranja profesora s ciljem uvođenja inovativnosti u načine održavanja i pristupa poučavanju, kao i nužnost konstantnog unaprijeđivanja obrazovanja, bez čega nema budućnosti. Također, naglasio je značaj praktičnog učenja i nastave koja se može primjeniti direktno u radu. Ministar je istakao da je Ministarstvo odradilo preko 60 projekata, te da sve što je pozitivno, što donosi boljitak djeci i građanima HNŽ-K je uvijek dobrodošlo i imat će podršku Ministarstva.