Danas, 5. 7. 2017. godine, u Gradskoj vijećnici Grada Mostara, održan je radni sastanak predstavnika Ministarstva prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K, Vlade HNŽ, predstavnika, Zavoda za školstvo, Pedagoškog zavoda, Odjela za društvene djelatnosti i Aktiva ravnatelja, te ravnatelja svih srednjih škola sa područja HNŽ. Domaćin ovog radnog sastanka je bio dr. sc. Rašid Hadžović, ministar prosvjete, znanosti, kulture i sporta HNŽ-K, a prisutnima se obratio i dr. sc. Nevenko Herceg, predsjednik Vlade HNŽ.
Ovaj sastanak je prvi radni sastanak na kojem se raspravljalo o problemima i izazovima u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju, prvenstveno o reformi srednjoškolskog obrazovanja, smanjenju broja učenika uz povećanje nastavnog kadra, kao i rastućim potrebama tržišta rada za obrtnička zanimanja. Ove godine je posebno izražen nedostatak učenika u školama koje rade po planu i programu na hrvatskome jeziku, zbog reforme u osnovnom odgoju i obrazovanju, tj. prelaska na sistem devetogodišnjeg osnovnog obrazovanja.
Dr. sc. Rašid Hadžović je izjavio kako je ovo prvi radni sastanak koji treba da poluči određene rezultate, te skrenuo pažnju na dosad pokrenute inicijative i napravljene korake u promociji srednjeg strukovnog obrazovanja u suradnji s GIZ-om.
„Na ovom sastanku želimo donijeti određene zaključke, na koji način ćemo strateški planirati srednje obrazovanje u budućnosti i na koji će se način naše škole postaviti u tom procesu, a da pritom poštujemo standarde i normative, zakonski okvir, kao i potrebe učenika i prosvjetnih radnika. Na taj način želimo da vidimo kakav je utjecaj srednjeg stručnog obrazovanja, odnosno dualnog obrazovanja na svaku srednju školu. Cilj nam je da školujemo djecu za privredu , a ne za biro.” rekao je ministar obrazovanja HNK-a Rašid Hadžović.
Predsjednik Vlade HNŽ, dr. sc. Nevenko Herceg je naglasio kako je obrazovanje prioritet Vlade HNŽ, te kako je 40% ukupnog proračuna izdvojeno upravo za obrazovanje.
„Danas smo u prilici otvoreno razgovarati sa ravnateljima o strategijama i reformi srednjeg obrazovanja, kao i srednjeg strukovnog obrazovanja. Nastojimo obrazovne probleme usuglasiti sa potrebama tržišta rada, kako bi se stvorili što bolji uvjeti za učenike, kao i za rad prosvjetnih radnika. Srednjoškolsko obrazovanje ima niz problema, na čijem se rješavanju mora strateški i planski dugoročno raditi. Zato smo danas ovdje, da se ozbiljno pristupi reformi srednjoškolskog obrazovanja“