Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini, u suradnji s Ministarstvom prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K-a, organizirala je u utorak, 20.12. 2016. godine u Hotelu „Mepas“ u Mostaru prezentaciju dokumenta “Standardi i model za stručno usavršavanje direktora predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola, te učeničkih domova u HNŽ-K”.
Standardi i model stručnog usavršavanja direktora i direktorica odgojno-obrazovnih ustanova predstavljaju rezultat suradnje Misije OSCE-a u BiH, Ministarstva prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K, Pedagoškog zavoda i Zavoda za školstvo, te predškolskih ustanova i osnovnih i srednjih škola. Nastali su kao odgovor na zahtjeve koje suvremeno vrijeme postavlja školama, a posebno direktorima kao njihovim rukovodiocima. Polazeći od istraživanja koji dokazuju visoku korelaciju između postignuća učenika, odnosno škole u cjelini i kompetencija direktora, pozitivne prakse u primjeni standarda za obuku direktora koji se implementiraju u svijetu i našem okruženju, kao i potrebe da se ovoj oblasti pristupi na sistemski način, pristupilo se izradi ovog dokumenta koji će odgovoriti na zahtjeve savremenog društva s ciljem usavršavanja i razvijanja novih kompetencija za efikasno upravljanje školom.
“Smisao ovog dokumenta je doprinijeti planskom usavršavanju vještina, stavova i znanja direktora škola, s ciljem osiguranja kvalitetnijeg obrazovanja”, rekao je ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNŽ-K dr.sc. Rašid Hadžović.
Prezentaciji su prisustvovali predstavnici Ministarstva civilnih poslova BiH, Federalnog ministarstava obrazovanja i znanosti, pedagoških zavoda, zatim osnovnih i srednjih škola, općina i udruga ravnatelja škola s područja HNŽ-K-a.
“Direktori koji budu imenovani na rukovodeća mjesta obrazovne institucije jednostavno nemaju dovoljno kvalifikacija da bi mogli upravljati, te na ovaj način pokušavamo definirati standarde na osnovu kojih će se oni kvalitetnije obrazovati u širem spektru različitih stvari, kao što su organizacija rada, poznavanje zakona i zakonskih propisa, i slično” – dodao je ministar Hadžović.
Ravnatelj Osnovne škole Jablanica i predsjednik Aktiva direktora osnovnih škola koje nastavu izvode na bosanskom jeziku Edin Idrizović podsjetio je da se do sada zaobilazio program obuke ravnatelja škola i samo se sporadično pohađao program obuke koji je bio predviđen za nastavnike.“Direktori škola imaju i druge obaveze i odgovornosti te potrebe za druga saznanja i vještine”, rekao je Idrizović.
Direktor Odjela za ljudsku dimenziju Misije OSCE-a u BiH Fermin Cordoba dodao je kako je dokument o stručnom usavršavanju rezultat trogodišnjeg rada Ministarstva prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K, pedagoških zavoda, osnovnih i srednjih škola, općina i Udruge ravnatelja škola s područja HNŽ-K-a.