Ministar prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K, dr. sc. Rašid Hadžović i predsjednik Vlade Hercegovačko-neretvanske županije-kantona, dr. sc. Nevenko Herceg otvorili su danas suvremene informatičke kabinete (STEAM) u Srednjoj građevinskoj školi Jurja Dalmatinca Mostar i Srednjoj građevinskoj školi Mostar. Kabineti su opremljeni u sklopu projekta pod nazivom "Boljom upravom do bržega gospodarskog rasta" koji je, u suradnji s Vladom Kraljevine Norveške, implementirao UNDP. Za opremanje je ukupno utrošeno 100.000,00 KM, od čega su Vlada Kraljevine Norveške i UNDP osigurali dvije trećine, a Vlada HNŽ-a preostalu trećinu novčanih sredstava.
STEAM je interdisciplinarni pristup učenju koji četiri obrazovna područja – znanost (science), tehnologija (technology), inženjerstvo (engineering), umjetnost (arts) i matematika (mathematics) – povezuje u stvarna i relevantna iskustva učenja. Taj način učenja potiče djecu na inovativan pristup i traženje kreativnih rješenja problema. Predmetni su kabineti, osim najsuvremenijih računala, opremljeni i 3D pisačima, robotima, pametnom pločom i drugom tehnologijom potrebnom za realiziranje nastave u skladu s najsuvremenijim dostignućima.
''U proteklom periodu napravili smo značajne iskorake u kontekstu obrazovanja, osigurali smo besplatne udžbenike za sve učenike redovnih osnovnih škola, rekonstruisali 35 osnovnih i srednjih škola, s našim partnerima uložili značajna sredstva u njihovo opremanje, a evo danas smo otvorili informatičke kabinete u dvije srednje građevinske škole u Mostaru. U saradnji s našim partnerima, osigurali smo značajna sredstva kako bismo našim učenicima omogućili što bolje i što kvalitetnije uslove za učenje i za sticanje znanja i vještina koje će im biti potrebne na tržištu rada. Dosad je ukupno 26 škola u HNK-u opremljeno STEAM kabinetima'', izjavio je ministar Hadžović.
''Danas smo formalno obilježili uspješan završetak projekta koji će u značajnoj mjeri unaprijediti proces obrazovanja učenika ove dvije škole odnosno usavršavanje stečenih teorijskih znanja u suvremeno opremljenim kabinetima. Vlada je prepoznala značaj i ulogu ovakvih projekata te rado prihvatila poziv za sufinanciranjem ovakvog opremanja naših školskih kapaciteta, a vrijedi podsjetiti na ukupna ulaganja koja smo proteklih godina usmjerili u izgradnju, obnovu, rekonstrukciju, ''utopljavanje'' i opremanje školskih objekata u svim našim gradovima i općinama, ujedno značajno unaprjeđujući radno-pravni i materijalni status naših prosvjetnih djelatnika'', kazao je ovom prigodom predsjednik Herceg.
Važan cilj ovoga projekta jest pružanje doprinosa gospodarskomu razvitku u ciljanim lokalnim zajednicama i stvaranje pretpostavki za brže zapošljavanje u perspektivnim sektorima gospodarstva kao što je građevinski. Zato je nužno obrazovati i osposobiti kadrove koje ova brzorastuća grana gospodarstva traži.
Ravnatelji škola Branko Landeka i Sanela Mesihović istakli su kako će ova oprema uvelike unaprijediti kakvoću nastavnoga procesa, poglavito u novim proinformatičkim zanimanjima kao što su građevinsko-informatički tehničar i tehničar geodezije i geoinformatike. Ta zanimanja, kao i arhitektonski tehničar i tehničar-dizajner enterijera, podrazumijevaju konstantan rad na računalu, prije svega u grafičkim programima kao što su AutoCAD i SketchUp te programima za izračun građevinskih konstrukcija (Tower, ArmCAD i PanelPro). Iskazali su zahvalnost Vladi HNŽ-a i UNDP-u što su upravo njihove škole odabrane za implementiranje ovoga projekta.