U utorak, 18. 6. 2019. godine, Ministarstvo prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K je u suradnji sa Zavodom za školstvo Mostar i Pedagoškim zavodom Mostar, te uz kontinuiranu podršku Misije OSCE-a u BiH, organiziralo radionicu za roditelje svih osnovnih i srednjih škola u HNŽ-K.
Cilj radionice prije svega bio je ukazati na važnost partnerskog odnosa roditelja i škole u provođenju Indeksa inkluzivnosti, metodološkog koncepta za unaprjeđenje učenja i sudjelovanja u pogledu inkluzivne kulture, politike i prakse u školama. Kroz kontinuiranu dosadašnju suradnju proistekla su dva prioriteta iz razvojnog planiranja kao zajednička većem broju škola – smanjenje broja izostanaka i usaglašavanje kriterija ocjenjivanja.
S ciljem utvrđivanja uzroka, razloga i posljedica značajnog broja izostanaka i neujednačenog kriterija ocjenjivanja, prošle godine je na inicijativu Ministarstva, Zavoda za školstvo i Pedagoškog zavoda provedeno istraživanje u svim osnovnim i srednjim školama u HNŽ-K i urađena sveobuhvatna analiza podataka dostavljenih od strane škola.
U sklopu realizacije ove radionice, roditeljima, koje smatramo partnerima u odgoju i obrazovanju naših učenika, predstavnica Ministarstva prezentirala je analizu rezultata istraživanja o izostancima i ocjenjivanju učenika.
Zatim su predstavnice Zavoda za školstvo i Pedagoškog zavoda prezentirale neke primjere dobre prakse tj. neke od aktivnosti koje su škole do sada poduzimale u vezi rješavanja ova dva pitanja. Nakon prezentacija otvorila se diskusija s roditeljima, a sa ciljem razmjene ideja za poboljšanje stanja u ova dva segmenta, te jačanja partnerstva između roditelja, škola i obrazovnih vlasti.
Pozivu na radionicu se nisu odazvali svi predstavnici roditelja i škole osnovnih i srednjih škola u HNŽ-K, što jasno pokazuje kako je potrebno uložiti dodatne napore u osiguravanje aktivnijeg učešća roditelja u životu i radu škole općenito, a samim tim i u njezinoj samoevaluaciji.
I pored manjeg odziva, otvorila se konstruktivna diskusija i ovom prilikom, predstavnici roditelja i škole naveli su nekoliko oblasti koje se trebaju unaprijediti ukoliko se želi poboljšati kvaliteta odgoja i obrazovanja u HNŽ-K, te izrazili spremnost dati svoj doprinos.
Zaključci/preporuke koji su proistekli iz navedene konstruktivne diskusije su: potrebno je poboljšati komunikaciju na relaciji roditelj-dijete-nastavnik, uvesti inovativne metode rada u učionicu, modernizirati nastavne planove i programe, uvesti licenciranje nastavnika, te formativno ocjenjivanje djece, što bi poboljšalo kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa u cjelini.