Danas, 3. travnja 2019. godine u hotelu „Mostar“ održana ja prezentacija Smjernica za procjenu inkluzivnog razvoja škola u okviru razvojnog planiranja i samovrednovanja rada škola, u organizaciji OSCE-a. Prisutnima se su obratili ministar prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K, dr. sc. Rašid Hadžović, iz Glavnog ureda Misije OSCE-a Sarajevo- službenica za obrazovanje, Tatjana Dragić, iz resornog Ministarstva, viša stručna suradnica za mlade, Azemina Gubeljić, predstavnice Pedagoškog zavoda i Zavoda za školstvo, Enisa Gološ i Lidija Jerković, te predstavnice iz JU „IV osnovne škola“, „Gimnazije Mostar“ i JU Srednje građevinske škole Mostar.
Ministarstvo, Pedagoški zavod i Zavod za školstvo su usuglasili da će raditi na provedbi prioriteta u školama, a neki od najznačajnijih su– veliki broj izostanaka i usuglašavanje kriterija ocjenjivanja, kako bi uvidjeli konkretne beneficije od razvojnog planiranja. Procesom finalizacije Smjernica provedeno je njihovo testiranje u četiri škole na području HNŽ-K: O.Š. Ivana Gundulića, IV O.Š. Mostar, Srednja građevinska škola Mostar i Gimnazija Mostar.
Na današnjem događaju su prezentirani dosadašnji rezultati i iskustva iz pilotiranja Smjernica za procjenu inkluzivnog razvoja škola u navedenim školama, te predstavljeni budući koraci kojima će se utjecati na poboljšanje odgojno–obrazovnog sustava.
Ministar Hadžović se zahvalio Misiji OSCE-a u BiH na kvalitetnoj dugogodišnjoj suradnji kroz ovaj i kao i mnoge druge projekte, te naglasio značaj samovrednovanja svih aktivnosti i projekata. „Ako radimo određene aktivnosti, inovacije, projekte i sl. onda to mora proći samovrednovanje, kao i sami rad institucija. U tom pravcu smo radili na smjernicama i putokazima, tj. kako na najlakši način uraditi samovrednovanje. Također, analizirali smo i izostanke učenika, uzroke i posljedice istog, te sproveli istraživanje koje je obuhvatilo 436.526 odgovora učenika u osnovnim i srednjih školama u HNK. Nakon određenih analiza zaključili smo da je potrebno uključiti sve aktere, resorno Ministarstvo, zavode, škole, roditelje i naravno učenike i uvažiti njihova mišljenja, te raditi na tome da izvođenje nastave bude što inovativnije i zanimljivije što bi u konačnici značajno utjecalo na smanjenje izostanaka. Još jedna bitna stavka u svim školama jeste ujednačenje kriterija ocjenjivanja na području HNK“, kazao je ministar Hadžović.
U narednom periodu škole će nastaviti razvojno planiranje primjenom Indeksa inkluzivnosti, a Ministarstvo, Zavod za školstvo Mostar i Pedagoški zavod Mostar nastavljaju pratiti i izvještavati o provedbi.