Održana radionica na temu „Medijska i informacijska pismenost u Bosni i Hercegovini“

Datum objave: 28.03.2019

Danas, 28. marta 2019. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru održana je radionica na temu „Medijska i informacijska pismenost u Bosni i Hercegovini“. Jedan od učesnika radionice bio je i ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta Hercegovačko-neretvanskog kantona, dr. sc. Rašid Hadžović koji je govorio na temu „Razvoj medija i informacijska pismenost kroz javne i političke institucije“. Organizatori radionice su Sveučilište u Mostaru, Fakultet političkih nauka Univerziteta u Sarajevu i Fondacija Mediacentar, a u sklopu projekta: „Izgradnja povjerenja u medije u Jugoistočnoj Evropi i Turskoj“.



Na radionici su prisustvovali i učestvovali predstavnici akademske zajednice, federalnih i kantonalnih ministarstava, civilnih društava, studenti i pojedinci aktivni u domenu medijske i informacijske pismenosti u BiH, koji tragaju za inovativnim, kreativnim i održivim mjerama unapređenja iste.

Cilj radionice i sastanka je omogućavanje međusektorske rasprave kao i iniciranje procesa kreiranja specifičnih preporuka o integraciji medijske i informacijske pismenosti u Bosni i Hercegovini u sistem formalnog i neformalnog obrazovanja. Prisutni su razgovarali o medijskoj i informacijskoj pismenosti u BiH, te strategijama unaprjeđenja iste.

Na radionici su održane panel diskusije na teme: „Razvoj medijske i informacijske pismenosti kroz javne politike i institucije“, „Strategije i politike medijske i informacijske pismenosti u BiH- kontekst zajedničkog djelovanja institucija, organizacija i pojedinaca“ tokom koje je predstavljen prilagođeni UNESCO kurikulum MIP za nastavnike i Deklaracija o značaju medijske i informacijske pismenosti u BiH, te „Medijska i informacijska pismenost u formalnom i neformalnom obrazovanju“.

Unapređenje medijske i informacijske pismenosti kao i interkulturalnih kompetencija među građanima predstavlja ključnu aktivnost UNESCO-ve strategije promovisanja društva znanja i potpomaganja razvoja slobodnih i nezavisnih medija, te univerzalnog pristupa informacijama i znanju kao preduslovima za ostvarenje razvoja jednog društva.

Ministar Hadžović je naglasio značaj medijske i informacijske pismenosti za svakog pojedinca, ali i bosanskohercegovačkog društva u cjelini, te nužnost unaprjeđenja iste.

„Medijska i informacijska pismenost su veoma relevantan segment reforme obrazovanja, kroz koji imamo mogućnost da pozitivno utječemo na svijest ljudi. Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta Hercegovačko-neretvanskog kantona vrijedno radi na reformi i unaprjeđenju sistema obrazovanja kroz mnogobrojne projekte i aktivnosti koji zahtjevaju mnogo truda i realizaciju različitih i kompleksnih koraka, koje javnost često ne vidi odmah na početku. Ministarstvo na primjer osigurava opremu za e-učionice namjenjene osnovnim školama, s ciljem da na što lakši i praktičniji način pružimo znanje našim učenicima, međutim, ako nemamo edukovan kadar naš cilj neće ni uspjeti. Također, u mnoštvu informacija i dezinformacija važno je znati prepoznati tačan i netačan medijski sadržaj, o čemu javnost moraju educirati obrazovne, javne i političke institucije u saradnji s medijima. Za učenike je  važno da znaju da se suoče s takvim problemima, te da razdvoje kvalitetne i nekvalitetne sadržaje, kako bi se edukovali i istraživali i u konačnici znali kritički promišljati“, kazao je ministar Hadžović.

Galerija