PROGRAM OSNAŽIVANJA PORODICA:REALIZOVANA OBUKA BUDUĆIH TRENERA I FACILITATORA
Predstavnici – (tri osobe ), pedagogice i dvije nastavnice iz četiri osnovne skole sa području Grada Mostara OŠ Ilići, OŠ Blagaj, IV osnovna škola i OŠ Ivana Gundulića u okviru Programa osnaživanja porodice imale su priliku steći vještine koje ce im pomoći u provođenju ovog Programa u osnovnim školama.
Program se bavi mladima uzrasta od 10-14 godina.Roditelji i mladi uče zajedno.Koristi se video-materijal sa sekvencama iz života roditelja i djece uzrasta 10-14 godina. Zabavan, interaktivan, sa zanimljivim igricama edukativnog karaktera.
Program se u skolama odvija na slijedeći način:
- Prvi sat:
- Grupa roditelja
- Grupa mladih
- Drugi sat:
- Roditelji i mladi rade zajedno
- Facilitatori/voditelji
- 1 za grupu roditelja
- 2 za grupu mladih
- 1+2=3 facilitatora za porodičnu sesiju, nakon koje je predviđeno druženje uz ketering
Provođenje ovog programa u školama jača saradnju roditelja i škole, doprinosi pozitivnijem odnosu između djece i roditelja (vještine komunikacija, njegovanje porodičnih vrijednosti - porodica koja pruža podršku)
Realna očekivanja od mladih – realni zahtjevi
Adekvatna kontrola ponašanja mladih, pravila
Jasna očekivanja roditelja u vezi upotrebe PAS
Teme koje se tokom realizacije ovog programa namjenjene roditeljima su:
Ljubav i granice
- Razumijevanje promjena kod mladih
- Kako osnažiti dobro ponašanje
- Kako uvesti zaduženja
- Zaštita od droga, alkohola i cigareta
- Korištenje resursa sredine u kojoj živimo
Teme koje se tokom realizacije ovog programa namjenjene učenicima su:
Snovi i ciljevi
- O odnosu sa roditeljima
- Kako prepoznati stres
- Pravila
- Kako savladati stres
- Kako uspostaviti kontak
- Kako se oduprijeti negativnom pritisku vrsnjaka
- Kako koristiti resurse koje imamo
- Uvijek pozitivno ponašanje
Na zajedničkim radionicama roditelji i mladi imaju priliku da nauče kako:
- Podržati snove i ciljeve
- Poštovanje svih članova porodice
- Razumijevanje porodičnih vrijednosti
- Građenje porodične komunikacije
- Postizanje zajedničkih ciljeva
- Određivanje porodičnih prioriteta
Brojne evaluacije provođenja ovog programa su pokazale izuzetno dobre efekte.
S tim u vezi, mnogi roditelji, koji su bili uključeni u Program su između ostalog kazali:
„naučio sam da slušam svoje dijete i prepoznajem osjećanja”
“da ne kritikujem svoje dijete kada sam bijesn/a“
“ da je moguće uvesti pravila , a da sve to uradim pokazujući ljubav djetetu”
“ da se sjetim da pokažem ljubav i da slušam sa uvažavanjem svoje dijete”
“ da ne podrazumijevam ljubav, a govorim samo o granicama.
Mladi su, nakon sto su bili uključeni u Program istakli slijedeće:
“ naučio/la da izađem na kraj sa pritiskom prijatelja”
“ da i roditelji imaju stres”
“ kako da razgovaram sa roditeljima”
“ kako da riješavam probleme”
“ da radimo zajedno”
“pravila pomažu da ne upadnemo u problem ”
“ roditelji me vole iako postavljaju granice”